מאירים את חנוכה: אבי מימרן עם סיפורי הנס במכון המאור | מרתק

אבי יעקב No Comments on מאירים את חנוכה: אבי מימרן עם סיפורי הנס במכון המאור | מרתק
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימי החנוכה – אתם מוזמנים להאזין לפרוייקט 'מאירים' של קול חי. מיזם ייחודי, בו פוגשים שדרני קול חי את האנשים שעוסקים כל ימות השנה בפעילות מיוחדת של חסד, עזרה, ייעוץ, חינוך מיוחד, הפצת תורה וקירוב ומשנים את פני העולם היהודי.

ובפרק הזה של מאירים, ליל חמישי, נר שביעי של חנוכה, התארח אבי מימרן בבית הגאון הרב דניאל ביטון ראש מכון המאור שעומד מאחורי האדרת המכון שעומד מאחורי הוצאת ש"ס המאור, תנ"ך, הזוהר ועוד ועוד: "בשנת תשמ"ז הייתי מנוי על כניסה לספריה הלאומית באוניברסיטה בקריית רם, יש שם הרבה כתבי יד נדירים של עם ישראל וגדולי ישראל מכל הדורות. דפוסים ישנים וראשונים".

הרב מספר: "ראיתי שם על השולחן, ספר "ברכת מועדיך לחיים" של רבי חיים פלאג'י. פתחתי וראיתי בהקדמה שם סיפור: "מעשה בגביר אחד מבני עמינו, שמו רפאל יוסף רחמים חמצי, ולא היו לו בנים ולא יכולה אשתו להיפקד כלל, וביקש. ואמרתי לו שידפיס את הספר בתי כנסיות להרב אברהם בן עזרא. הוא הוציא את הספר וכן היה". זו הייתה הכניסה הראשונית שלי לעולם הספר, אמרתי לעצמי הנה זו תגלית – הרב פלאג'י כתב שם גם: זה ספר תולדות אדם, מי שמוציא ספר זוכה לתולדות האדם".

באתי עם זה לרב עובדיה שיתן את ברכתו,אני רוצה להוציא ספרים. הוא העניק לי ספר "פני יצחק" חלק ו' והדגיש שהוא לא מוציא ספרים מביתו ואמר לי: "מדפיס, מפסיד ומספיד זו אותם אותיות – אם אתה מוכן לעשות את זה תתחיל. אם לא תישאר בכולל".

 

האזינו לתוכנית המלאה>>>



0 תגובות